قفقاز آنلاین

قفقاز آنلاین

قفقاز آنلاین

قفقاز آنلاین

همه چیز درباره علت و درمان اسهال و استفراغ در کودکان

اسهال و استفراغ

اسهال و استفراغ ویروسی ,اسهال و استفراغ ویروسی در کودکان,اسهال و استفراغ ویروسی کودکان,اسهال و استفراغ ویروسی نوزادان,اسهال و استفراغ ویروسی در بزرگسالان

اسهال و استفراغ , اسهال و استفراغ ویروسی , اسهال و استفراغ ویروسی در کودکان , اسهال و استفراغ ویروسی کودکان

توضیحاتی در مورد اسهال و استفراغ

یک متخصص گوارش و کبد، اسهال و استفراغ را از شایع ‌ترین بیماری‌ های گوارشی فصل گرم سال عنوان کرد و با تاکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه دارو از جمله آنتی ‌بیوتیک‌ ها در درمان این بیماری، گفت: از آن جا که در این بیماری باید به نحوی آب از دست رفته بدن جبران شود، مصرف مایعات از راه دهان بهترین روش جایگزینی آب بدن است. اسهال و استفراغ و مسمومیت ‌های غذایی را از شایع ‌ترین بیماری ‌های فصل گرم سال عنوان کرد و گفت: وارد شدن میکروب و ویروس به دهان از طریق غذا، منجر به عفونت دستگاه گوارش می ‌شود که معمولا به صورت اسهال و گاهی به صورت درد شکم، تهوع، ضعف و بی‌ حالی خود را نشان می ‌دهد. وی گفت: از آنجا که عوامل این بیماری از طریق دهان وارد بدن می ‌شوند، بهترین راه مقابله با آن، رعایت بهداشت تغذیه ‌ای است. بر این اساس لازم است که مواد غذایی از مکان ‌های سالم و بهداشتی تهیه شوند. همچنین غذاهای مانده که احتمال آلودگی در آن ها زیاد است مانند انواع غذاهای سس ‌دار باید با احتیاط بیشتری مصرف شوند. در مجموع بهتر است از غذاهای تازه استفاده شده و مواد غذایی بیرون از یخچال نگهداری نشوند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد اسهال و استفراغ صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

بهبود اسهال و استفراغ

اسهال و استفراغ در اکثر موارد خود به خود بهبود می ‌یابند. اما لازم است همزمان با این بیماری، آب از دست رفته ی بدن جبران شود. خوردن مایعات، بهترین روش جایگزینی آب از دست رفته بدن است؛ بنابراین لازم است فرد در حد تحمل و در فواصل معین از مایعات استفاده کند. اما چنان چه فرد از تهوع زیادی برخوردار است، می ‌توان از طریق رگ و تزریق سرم، به نحوی آب بدن را جبران کرد. وی تاکید کرد: در صورتی که فرد تمایلی به خوردن غذا ندارد، نباید به وی اصرار کرد. همچنین در صورتی که فرد از اسهال خونی، تب بالا و سن بالا برخوردار نباشد، می‌ توان با نظر پزشک تا حدودی از داروهای کند کننده حرکات دستگاه گوارش استفاده کرد. این در حالی است که در برخی افراد که دارای بیماری‌ های زمینه‌ ای دیگر هستند این داروها توصیه نمی‌ شود.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در اسهال و استفراغ

دکتر اردکانی با بیان این که در اغلب اسهال و استفراغ ‌ها مصرف آنتی بیوتیک ضرورتی ندارد، گفت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در درمان اسهال واستفراغ، حتی مشکلات را بیشتر می ‌کند. در مجموع بهترین اقدام در مورد اسهال و استفراغ، جبران الکترولیت ‌های از دست رفته ی بدن است.

درمان اسهال و استفراغ با نمک

نمک حاوی سدیم است که یک الکترولیت است که می تواند برای جلوگیری از کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ استفاده شود. به علاوه، نمک در مبارزه با عفونتها به حفظسطح pH دستگاه گوارش کمک میکند.اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری نمک به ۱ لیتر و یا ۴ فنجان آب فیلتر شده.سپس ۲ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنیددر فواصل زمانیکوتاه در طول روز بنوشید.

درمان اسهال و استفراغ با زنجبیل

زنجبیل درمان بسیار موثر برای درمان اسهال و استفراغ به دلیل ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است. این می تواند به پیشگیری و درمان عفونتمعده منجر شود، و فراوانی علائم مانند مدفوع آبکی، تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلات شکم نیز کاهش می دهد. اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل تازه خرد شده به ۱ فنجان آب جوش. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. ، اضافه کردن جرعه ای عسل به این چای. نوشیدن این چای تسکین دهنده ۲ یا ۳ بار در روز تا زمانی که احساس می کنید حالتان بهتر است. شما همچنین می توانید زنجبیل تازه را آماده و چند بار در روز آن را بنوشید. حتی می توانید یک تکه کوچک ریشه زنجبیل تازه یا کپسول زنجبیل رابرای درمان اسهال و استفراغ بجوید. توجه: افراد دارای فشار خون بالا باید از زنجیبل استفاده نکنند.

درمان اسهال و استفراغ با انقوزه

سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد ویروس است، انقوزه با ویروس ها و باکتری ها مبارزه کرده و در نتیجه علائم اسهال و استفراغ را کاهش میدهد و تاثیرش سریع است. به علاوه، این ادویه به هضم غذا کمک کرده و سبب و تقویت دستگاه گوارش می شود یک دوم قاشق چای خوری پودر انقوزه را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده خوب هم بزنید.دو بار در روز به مدت چند روز استفاده کنید.برای جلوگیری از اسهال و استفراغ و سایر مشکلات گوارشی، کمی انقوزه به ادویه کاری و مواد غذاییروزانه اضافه کنید.

بیشتر بخوایند :

سه نما


طاعون چیست؟

در این مقاله، ما در حال تلاش برای صحبت در مورد طاعون است. ما امیدواریم این مورد برای شما مهم باشد. بیماری یک بیماری عفونی ناشی از یرسینیا پاستیس (ریحان Yersinia pestis) است. این یک باسیل گرم منفی است که می تواند در دو قطبی با رنگ های خاص مانند رایت، گیمسا و وینس دیده شود. رشد این باکتری به سرعت در محیط هایی که حاوی مایعات خون و بافت در دمای 30 درجه سانتیگراد است، رخ می دهد. کلنی ها نامنظم و مزاحم هستند. ریحان در سال 1894، پس از سالها تحقیق، توسط الکساندر یرسین کشف شد. این بیماری کشنده موجب بحران های اقتصادی و اجتماعی بسیاری در طول تاریخ شده است. از زمان های قدیم، چندین بار این بیماری توسط این بیماری در سراسر اروپا، آسیا و آفریقا تحت تاثیر قرار گرفته است. نوع (غده) حباب یکی از بیماری های مسری در جهان است. در سال های 1300، یک نوع بیماری به نام "مرگ سیاه" منجر به مرگ بیش از یک چهارم جمعیت اروپا شد. شیوع در نیمه اول قرن هفدهم تنها 150،000 نفر در لندن کشته شد. کشف ژنتیک این بیماری الکساندر یرسین است. کشف کشف Bacillus طاعون در سال 1894.
طاعون چیست؟

طاعون یک بیماری همه گیر است. این بیماری یک بیماری عفونی باکتریایی بین انسان و حیوان است که توسط جوندگان منتقل شده و کک به دیگر حیوانات و انسان منتقل می شود. این بیماری به عنوان "مرگ سیاه" شناخته می شود. این جوانه در سال 1894 توسط الکساندر یرسین به نام ریحان یرسن کشف شد. از این رو، این بیماری "مرگ سیاه" نامیده می شود.
علت طاعون

علت این بیماری Yersinia Pestis است و توسط برخی جوندگان وحشی مانند کک ها، موش ها، خرگوش ها، حیوانات خانگی خانگی، موش ها، مادران نخل، سنجاب های زمین و سنگ ها منتقل می شود. موش نقش مهمی در تولید و گسترش این بیماری دارد و کک های ماوس این بیماری را به انسان انتقال می دهند. در ایران، 13 نوع کک، جوندگان وحشی در شهرهای مختلف که می توانند این بیماری را انتقال دهند شناخته شده است. به عنوان مثال، اگر یک کیک موس با خونریزی از بدن ماست، می تواند با خونریزی خون را از طریق میکروب های آلوده به انسان انتقال دهد. انتقال عفونت به انسان، اعتیاد به حیوانات و انتقال انسان به انسان، به عنوان طاعون انسان شناخته می شود.
چگونه طاعون ایجاد می شود؟

این بیماری توسط برخی جوندگان وحشی مانند کک، موش، خرگوش، گربه های خانگی، موش ها، مادران نخل، سنجاب های زمین و پستانداران سنگی منتقل می شود. کک موش، هنگامی که خون را از بدن ماوس می خورد، می تواند خون را که توسط میکروب ها آلوده شده به انسان از طریق نیش ها انتقال داده شود. مری کک به طور منظم باز و بسته شده و مواد مصرفی را به معده عرضه می کند. اگر کک با خون آلوده به Yersinia Postus تغذیه شود، بعضی از خون وارد معده می شود. سپس، این ارگانیسم ها بوسیله تشکیل لخته، مسدود شدن معده در معده ایجاد می کند و خون رسانی به معده به طور کامل مسدود می شود و باعث استفراغ می شود. اغلب کک. از سوی دیگر، حشره قرار می دهد حرص و طمع بیشتر در مورد تغذیه به منظور از بین بردن تشنگی و گرسنگی ناشی از بسته شدن معده، و، با استفراغ مواد آلوده و پیوند آنها را به میزبان که خون خود را تغذیه، قرار دادن یرسینیا Posis به بدن آنها و در نهایت به دلیل کمبود آب به هدر رفته است. دوره انکوباسیون بین چند ساعت تا 12 روز است. انواع این بیماری عبارتند از مسمومیت باکال، سپتی سمی (طاعون سیاه)، مننژیت طاعون، نوع ریوی و فارنژیت طاعون. نوع عفونت های قارچی شایع ترین نوع بیماری است که در موش های آلوده به باسیل در طی کک و یا گزش اتفاق می افتد. نشانه های مغز استخوان صفراوی عبارتند از لرز و تب، سرگیجه، عضلات شدید و درد مفاصل، کبودی و سردرد. بعد از 24 ساعت حباب در بدن بیمار وجود دارد. قارچ گره های لنفاوی متورم شده است.
وضعیت جهانی طاعون و منطقه

سه مورد پاندمی تا کنون به وقوع پیوسته است: پاندمی اول در مصر در 541 مورد ثبت شده است و در اروپا منتشر شده است، تلفات جانی و 6050 درصد کاهش در شمال آفریقا، اروپا و آسیای مرکزی و جنوبی. دومین بیماری همه گیر این بیماری به نام "مرگ سیاه" در سال 1346 رخ داد و حدود 3020 میلیون نفر را کشت، یک سوم جمعیت اروپا. طاعون توسط موش ها و افراد آهسته حرکت می کنند از روستا به روستا، و یا سریع تر با کشتی از یک کشور به دیگری منتشر شده است. 0 این بیماری همه گیر برای 130 سال به طول انجامید و بسیاری از مشکلات سیاسی، فرهنگی و ایدئولوژیک داشت. بار آورده است سومین بیماری پاندمی در چین در سال 1855 آغاز شد و به سایر نقاط کشور گسترش یافت و در نهایت باعث مرگ 12 میلیون نفر در هند و چین شد و شیوع بیماری های مختلف در نقاط مختلف جهان همچنان ادامه دارد.
آمار طاعون

این می تواند یک بیماری بسیار دشوار برای افراد باشد، در صورت عدم درمان، میزان مرگ و میر آن 30 تا 60 درصد است. در طول قرن چهاردهم، این بیماری به عنوان "مرگ سیاه" شناخته شد که 50 میلیون نفر در جهان کشته شدند. طاعون به علت باکتری Yersinia Postis، یک انسان معمولی و دامدار است

درمان فارنژیت و فارنژیت

درمان فارنژیت و فارنژیت

اگر آنها منبع عفونت های باکتری یا قارچی باشند، با آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد قارچی درمان می شوند. اگر منبع بیماری ویروسی باشد، درمان بستگی به نوع ویروس دارد. در درمان فارنژیت مزمن، یک بیماری که باعث بروز پارکینژیت شده است، باید درمان شود. در درمان فارنژیت گیاهچه، لیزر برای حذف گره های حنجره گاهی استفاده می شود. شایان ذکر است که دگزامتازون به طور کلی در درمان فارنژیت استفاده نمی شود. از آنجا که اکثر عوامل VIRAIL با تزریق این دارو تشدید می شوند، علیرغم بهبود فوری و ظاهر بیمار، عفونت طولانی تر می شود و باعث بیماری پاتوژن می شود. بیمار عمومی شکایت از افزایش علائم بالینی خود را پس از تزریق دگزامتازون فردا. اما استفاده از داروهای ضد التهابی مانند ناپروکسن، تلمتین یا بروفن غیر قابل قبول است. اجتناب از تجویز آسپیرین در طی اپیدمی آنفلوآنزا به علت احتمال سندرم ریگلودرد گلو یا التهاب گلو

Image result for ‫توضیحات درباره التهاب دهان‬‎


تقریبا یک نفر در هر 10 آمریکایی سالانه با گلودرد استروپ (التهاب گلو، نوعی از باکتری هایی است که باعث عفونت های مختلف، از جمله گلو و لوزه ها می شود). و 40 میلیون بزرگسال در طول این عارضه به پزشک مراجعه می کنند. گلودرد دارای علل زیادی است که اکثر آنها به پزشک نیاز ندارند.



التهاب رحم و ویروس هابدون غلبه، صدها ویروس می توانند آنفلونزا یا سرماخوردگی را ایجاد کنند و اغلب گلودرد همراه هستند. اگر از آبریزش بینی، عطسه، درد کلیه با گلودرد شدید رنج می برید، احتمال دارد ویروس ها علت این بیماری باشد، به ویژه اگر تب کمتر از 101 درجه فارنهایت (38.8 درجه سانتیگراد) باشد. این عفونتها بسیار مسری هستند و اغلب نشانه های خانواده یا اجتماع این علائم را نشان می دهند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن شروع به تولید آنتی بادی ضد ویروسی می کند، بیمار بهبود می یابد.التهاب گلو و باکتری هاشایعترین عفونت باکتریای رحم توسط یک گروه خاص از باکتریهای استرپتوکوکی ناشی می شود و باعث ایجاد گلودرد می شود. این همراه با تب، قرمزی شدید ریه، درد های عضلانی و غدد لنفاوی گردن است. این نوع عفونت به دلیل چندین عارضه مهم مانند آسیب به شیرهای قلب و کلیه، تنزیلکتومی، التهاب لگن، التهاب سینوسی و عفونت گوش باید با آنتی بیوتیک ها درمان شود. فرهنگ گوزن معمولا توسط پزشک انجام می شود، زیرا گلودرد استرپتوکوک در معاینه همیشه تشخیص داده نمی شود. با توجه به ماهیت شدید جراحی استرپتوکوک، بعضی از پزشکان از یک عضو خانواده در هنگام سکته گلودرد استفاده می کنند.