قفقاز آنلاین

قفقاز آنلاین

قفقاز آنلاین

قفقاز آنلاین

کدو سبز و خواص آن

کدو سبز و خواص آن

کدو سبز و لاغری،کدو سبز در بارداری،کدو سبز به انگلیسی،کدو سبز پتاسیم،کدو سبز دیابت

کدو را معمولا با بادمجان مصرف می کنند.جالب است بدانید که کدو از نظر علم گیاه شناسی یک میوه ی تابستانی است اما از نظر پخت و پز به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود که خیلی هم ارزش تغذیه ای فراوانی دارد و برای سلامتی بسیار مفید و موثر می باشد.گفتنی است که کدو یک سبزی استوانه ای شکل شبیه خیار می باشد که دارای طعم تند و تیز و شیرینی با هم می باشد..در واقع این گیاه به رنگ های سبز و زرد در دسترس همه قرار دارد.

کدو سبز،خواص کدو سبز

بدنیست بدانید که کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C، ویتامین A و منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر و ریبوفلاوین شناخته شده است.گفتنی است که این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تأمین می نماید.جالب است بدانید که این باور وجود دارد که کدو سبز آسم را درمان می کند؛ زیرا حاوی ویتامین C بالایی می باشد.گفتنی است که دریافت منظم این سبزی باعث کاهش سطوح بالای هموسیستئین خون می شود؛ حتما می دانید که سطوح بالای هموسیستئین منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می شود.

کدو سبز،خواص کدو سبز

کدو سبز درنقش پیشگیری از بیماری ها:لازم ه ذکر است که کدو سبز یکی از بهترین غذاهایی است که به پیشگیری از بیماری اسکوربوت، کبودی و… که در نتیجه ی کمبود ویتامین C به وجود می آید کمک می کند.همچنین از خطر ابتلا به ام اس و سرطان کولون (روده بزرگ) محافظت مینمایدکدو سبز دارای عناصر ضد سرطان است.
آب کدو سبز از نظر توانایی مقابله با جهش های سلولی همانند تره فرنگی، تربچه و کدوتنبل است.

کدو سبز،خواص کدو سبز
خواص ضد پیری کدو سبز: جالب است بدانید که این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز دارای ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان 40 درصد می گردد. دیگر فوایدکدو را بدانید:جالب است بدانید که لاوه بر خواص متعدد و مفید کدو سبز بر سلامتی، این سبزی به عنوان عضو اصلی و یا اجزای جدایی ناپذیر سالادها، خورش ها، سوپ ها و… به کار برده می شود. این موضوع آزمایش شده است که افزودن کدو سبز به نان ها و کلوچه ها، آن ها را سه برابر مرطوب تر و لطیف تر می نماید.

کدو سبز،خواص کدو سبز

این سبزی عالی را در سبد غذایی خود جای دهید.

کدو سبز و خواص آن

مطالب مرتبط:

بادمجان

کدو حلوایی

خیار

گوجه فرنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.